De eerste mijlen langs de Causeway Coastal route - Reisverslag uit Ballycastle, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu De eerste mijlen langs de Causeway Coastal route - Reisverslag uit Ballycastle, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

De eerste mijlen langs de Causeway Coastal route

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

02 Juli 2024 | Ierland, Ballycastle

Vanochtend lekker op tijd wakker na een goede nacht. Heerlijk geslapen met het geluid van vals blatende schapen, waarschijnlijk op zoek naar lekker gras. Ondanks de droge nacht zijn de tenten toch goed vochtig, gewoon inpakken en na het ontbijt vertrekken. De camping mevrouw kwam nog even bedanken voor het feit dat zij gisteravond laat nog wat foto's van onze motoren mocht maken. Die heeft zij nodig voor promotie van de leuke camping Ballocho Dee wist zij ons te melden.

Rond negen uur op weg naar Cairnryan om daar de ferry naar Larne te gaan nemen. Gisteravond de tickets geboekt via de site van P[e-38]O ferries. Ging niet al te makkelijk met de telefoon maar uiteindelijk toch gelukt en bevestigingen via de mail binnen. Een prachtige route en hebben er fris maar lekker weer bij.

Eerst nog even tanken en wat boodschapjes doen bij Tesco in Stranraer, een flinke plaats een de mooie baai. In de verte komt onze boot al aan en is keurig aangemeerd als wij arriveren om in te gaan te checken. Dat loopt gesmeerd en staan keurig vooraan in de rij. Nog genoeg tijd voor een bakkie en nadat de schotse laadmeester een nagenoeg niet te verstane tekst door de speakers laat schallen. Even voor half twaalf rijden wij als eerste de boot op en zetten de motoren zelf met flinke spanbanden vast. De kapitein van het schip meldt dat wij een rustige overtocht zullen gaan beleven.

Om twee uur rijden wij de laadruimte uit en pakken een stukje vierbaans om de stad uit te komen maar zoeken snel de Causeway Coastal route. Wat een route is dat zeg. Als dit de voorbode is voor de rest zal je mij niet meer horen. In een woord Geweldig en wat een uitzichten. De Schotse kust en de Mull of Kintyre is goed zichtbaar terwijl er zich een beetje slap zonnetje door de bewolking wurmt.

Je kan blijven genieten maar voor vandaag moeten we op tijd een plekje vinden. Nederland speelt tegen Roemenië dus om 1700 uur Britse tijd moeten wij wel zitten. Bij Ballycastle vinden wij een geschikte camping en in no time staan de tentjes en zitten wij voor een groot scherm naar de commentator van de BBC te luisteren en zien Gakpo een prachtig doelpunt maken.

Tot zover m'n verslag voor vandaag.

De planning voor morgen is om de Causeway Coastal route richting Ierland verder te rijden. Tot nu toe is het meer dan goed, we zien wel wat en hoe het komt.

• 02 Juli 2024 - 22:18

Nanda:

Ik word wel heel nieuwsgierig naar het rijden in Ierland. Klinkt prachtig!

• 03 Juli 2024 - 00:04

Ingrid S.:

Je zal best goed slapen met NL 3-0 overwinning in 't zakje erbij. Tot moregen.

• 03 Juli 2024 - 06:59

Bjørn:

Leuk weer om mee te lezen Wim :-)

• 03 Juli 2024 - 15:14

Joke A.:

Is je tentje weer droog? Geniet van het rijden!

• 03 Juli 2024 - 16:01

Erik :

Ziet er top uit..

Hopen dat de regenpakken in de tas blijven.

• 03 Juli 2024 - 23:06

Hans Jansen:

Hallo Wim goed om mee te lezen. Ik sluit nu pas aan je mail zat in mijn spamfilter. Ook mijn vrouw vertrouwde het allemaal niet en heeft je mail constant verwijderd. Nu niet meer dus ik volg je. Succes verder.