Laatste camping alweer - Reisverslag uit Steeple Claydon, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu Laatste camping alweer - Reisverslag uit Steeple Claydon, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Laatste camping alweer

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Juli 2024 | Verenigd Koninkrijk, Steeple Claydon

Oh ja, had ik al gezegd dat het regende? Het tweede deel van de nacht en soms even een stevige bui. Vanochtend duurde het tot een uur of half negen voordat het eindelijk droog werd.

Douchen, wassen, scheren, de slaap spullen inpakken en alvast naar de motoren brengen met de beschikbare kruiwagens was dan allemaal al geregeld. Ontbijt doen we onder de overkapte keuken en daarmee ook lekker droog kunnen doen.

De tentjes gaan wederom nat de tassen in. In de droge bui de topkoffer erop en een good bye naar Elain en Duncan. De eigenaren van de mooie ietwat over georganiseerde camping in het

Bannau Brycheiniog National Park (Brecon Beacons) ( werkelijk overal aanwijzingen hoe om te gaan met dit en hoe om te gaan met dat. En dan nog niet eens te praten over het scheiden van afval en andere milieu maatregelen).

Maar goed eerlijk is eerlijk het is een prachtige en uiterst rustige plek. Een kort moment echter niet, dat was gisteravond toen een C-130 Hercules toestel van de Royal Airforce contour vliegend over de bosjes aan kwam en op een hoogte voorbij vloog waarbij de bemanning in de cockpit goed zichtbaar waren. Al met al nog minder dan 10 seconden lawaai en weg was ie.

Maar goed om half tien rijden wij weg, ik stoer zonder regenpak aan op pad. Naar links kijkend werd de lucht open met af en toe een wolkje en naar rechts kijkend een zwaar bewolkte en dreigende lucht. De route die wij volgen gaat er precies tussen in en besluit om bij het tanken toch maar het regenjasje erbij aan te doen. In de praktijk blijken wij de donkere wolken netjes te omtrekken en krijgen af en toe een spatje. Kort en goed een heerlijke rij dag dus en slingeren door het mooie Wales.

Ieder uur even een stop en volgen de A40 die soms een twee baans weg is en soms hele stukken vier baans. Top want ook wandelaars, fietsers en tractoren maken gebruik van deze doorgaande weg. Tegen drieen passeren wij Oxford, mooie tijd voor een kop koffie en het bepalen van het eindpunt voor vandaag.

Het wordt de Embers camping bij Steeple Claydon en in een puntje van Claydon Estate. Op papier is er alles en ziet er top uit. In praktijk valt dat toch enigzins tegen maar hebben geen zin meer om een andere camping te gaan zoeken.

Even snel tentje opgezet en op de motor voor een hapje bij Beafeater in Buckingham gegaan.

Nu lekker aan een biertje de laatste campingavond vieren. Morgen een B[e-38]B in Ipswich geboekt. Zondag vroeg melden bij Stena lines in Harwich vandaar.

• 12 Juli 2024 - 21:26

Bjørn:

Het einde in zicht van een mooie rondreis door Ierland, wij hebben een aantal jaren geleden o.a de Ring Of Kerry gereden en hadden iets meer geluk met het weer. Een ruig land waar je soms denkt terug te zijn in de middeleeuwen. Gelukkig zonder incidenten weer heelhuids op de Ferry straks. Bedankt weer voor de boeiende verslagen en een goede thuisreis Wim.