Laatste dagje Ierland - Reisverslag uit Rosslare Harbour, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Laatste dagje Ierland - Reisverslag uit Rosslare Harbour, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Ierland

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

10 Juli 2024 | Ierland, Rosslare Harbour

Vanochtend wakker worden onder een strak blauwe hemel, wie had dat dan gedacht. Heerlijk geslapen na een lekker bordje spaghetti, toetje en nog een afzakkertje in de luwte van de heg die de wind mooi tegen hield.

Inpakken, een staand ontbijt en op tijd vertrekken voor een laatste volle dag rijden hier op het Ierse eiland.

Een start op de N25 richting Waterford een mooie nationale weg en gaande de route betrekt de lucht een beetje. Bij Dungarvan laten wij de nationale weg achter ons en pakken de R675. Een mooie weg die zich langs de kust slingert. De Copper Coast drive met z'n prachtige uitzichten en rots partijen. En eindigen in Tramore op de boulevard en genieten van het uitzicht en de surfende en zwemmende badgasten in dit kust dorp.

Stop nog even bij de camping vanwaar Erik B en ik vorig jaar de Ierland reis vervroegd moesten terug keren. Een foto momentje en door.

Naar Waterford, de plaats waar Eric v S ooit als 19 jarige zijn werkende leven met een werkreis begon. Er is best wel veel verandert in die jaren waarmee de herkenningspunten ook lastig te vinden waren.

Maar goed, wij lopen door de mooie oude stad en pakken de lunch bij een fancy tent. Bestellen via een Qr code en digitale menukaart waarbij de prijzen nog reuze mee vielen. Zonder dat wij een ooit een ober hebben gezien komen de heerlijke tostie's met melk of cola op tafel in de heerlijke tussen de middagzon. De temperatuur begint eindelijk een beetje zomerse waarden van ruim boven de 17 graden aan te nemen.

Wij zetten koers richting Rosslare en komen rond de klok van drieën daar aan. Zoals gezegd een B[e-38]B vlak bij de ferry haven. En om precies te zijn 2 minuten rijden later sta je bij de check-in als het moet.

We doen wat boodschapjes en slaan wat drinken en chips in voorbij de voetbal vanavond.

Begin van de avond een kleine wandeling en zien de laatste voertuigen het ruim van de Stena Nordica binnen rijden. Dit schip vertrekt om half acht richting Fishguard en is morgenochtend om half zes weer terug om ons op te halen.

Inmiddels is het rust bij Ned - Eng en een gelijke stand. We kieken wel wat het gaat worden.

• 11 Juli 2024 - 17:04

Joke A.:

Wat gaat dat weer snel voorbij. Goede thuisreis!