Voorbij Dumfries - Reisverslag uit Newton Stewart, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu Voorbij Dumfries - Reisverslag uit Newton Stewart, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Voorbij Dumfries

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

01 Juli 2024 | Verenigd Koninkrijk, Newton Stewart

Hoewel de Noordzee zich rustig gedroeg vanacht toch onrustig geslapen. Maar goed de boot loopt keurig op tijd de haven van NewCastle upon Tyne binnen. Na een uitgebreid ontbijt met de nodige eiergerechten een kopje thee en koffie als toetje wel weer gereed voor de dag. Appeltje en sinasappeltje in de zak en hup naar het motordek. De fietsen staan er nog keurig bij en al vlot rijden wij de boot af en sluiten aan voor de paspoort controle. Betrouwbare gezichten dus rap zijn wij er door. Het weer is zwaar bewolkt maar gelukkig droog. De navigatie stuurt ons door diverse wijken van de stad. Dat gaan we de volgende keren hier toch even anders doen, dan pakken we de snelweg A19 de stad uit en zien dan wel weer verder. Maar goed op enig moment rijden wij toch netjes parallel met de Hadrian Wall. Bij de eerste stop toch maar even de regenpakken aan. De eerste druppeltjes vielen wel mee maar al rap werd het hemelwater een serieuze zaak.

Tot een uur of half twee houden we dit weer en zo'n beetje in de buurt van Dumfries klaart het gelukkig wat op. We pakken nog een bakkie met een Steak-bake als soort van lunch en besluiten tegen drieën om een camping te zoeken. Een leuke plek met prachtig uitzicht en zelfs een zonnetje bij de avondmaaltijd. Een boterhammetje met kaas en lekkere thee. Nee niet de koude Bushmills, die komt nog.

De tentjes staan, bedjes opgepompt en slaapzakken uitgerold.

Plan voor morgen is de boot naar Larne te pakken en laten Belfast daarmee links liggen. Even geen motorrijden in de stad maar gelijk naar het platte land, op naarde Giant Causeway. De tickets zijn geboekt, twaalf uur overvaren met P[e-38]O ferry's.

Alles bij elkaar weer een top dag motorrijden door het Engelse en Schotse landschap. Cheers!

• 01 Juli 2024 - 20:05

Kees:

Lekker bezig man. Dat gaat i.i.g. rap naar het Westen. Take care

• 01 Juli 2024 - 20:44

Henk De Groot :

Hallo man: leuke verhalen weer ,groetjes henk

• 01 Juli 2024 - 22:37

Renate En Hans:

Klinkt als weer een super dagje toeren! Krijgen hier ook weer de kriebels.

• 02 Juli 2024 - 18:01

Joke A.:

Leuke dag weer!

• 02 Juli 2024 - 23:55

Ingrid S.:

Weer lekker mee gereden. Dankjewel.