Bonjour - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu Bonjour - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Bonjour

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Mei 2023 | Frankrijk, Avignon

Vanochtend het vaste ritueel, wakker worden door een lokale kerk. Tijd 7 uur dus best lekker en een half uurtje later dan m'n ritme tot nu toe, het zwitser-leven gevoel, hahaha.

Stukken pakken, wassen, ontbijtje, een stukje oud brood met een gekookt eitje en een kopje thee erbij. Na het afmelden bij Camping Villa Doria gaf de mevrouw nog de tip, als je veel tijd hebt is de route langs de kust prachtig, anders eerst even een stukje autobaan en dan vanaf Savona weer naar de oude vertrouwde ss1. Zo gezegd zo gedaan. De snelweg maak schiet lekker op veel tunnels en tussen de tunnels in de open stukken mooi uitzicht over de middellandse zee maar ook veel zijwind en behoorlijke af en toe.

De kust weg is inderdaad prachtig maar schiet voor geen meter op. Dus kies na een uurtje weer voor een stukje snelweg en ga vlak voor de Franse grens weer naar m'n vertrouwde wegnummer richting Nice. Prachtig en het is fantastisch weer, strak blauwe lucht en 22 graden. Monte Carlo m'n favoriete stad in Monaco ging dit keer voortreffelijk en kijk mn ogen weer uit naar de pracht en praal. Rolls Royces, Bentley's, Ferarri, Maybach en ander soort van veel te duur vervoer. En dan hebben we het niet over de snoepjes in de haven en op het open water. Zelfs daar lijken die dingen groot. Terug naar de realiteit. Ik passeer Ville France sur Mer en schiet er nog even een foto van de mooie baai, en door naar Nice. Dat gaat ook best vlot maar merk dat de middellandse zee kust weg eigenlijk het meest geschiktis voor scooters of in je zwembroek met teenslippers in het zand met een cocktail of zoiets dergelijks, maar niet voor een beladen BMW met een kerel in pak en handschoenen. Dus vlak na Nice duik ik weer lekker de snelweg op, stop nog even voor een tankbeurt en pak en passant een colaatje bij de pomp.

Bij Aix en Provence is het welletjes en ga binnendoor over de D7 richting Avignon. Uiteindelijk vind ik een leuke camping zo'n kilometer of twintig voor Avignon en pak de laatste beschikbare camperplaats. Mazzel heb ik dus, en na een klein halfuurtje tent opzetten en spullen op orde maken duik ik lekker in een koel zwembad.

De avondwandeling gaat naar het naastgelegen dorpje en neem daar een hamburger in een leuk restaurantje. Na het eten schrijf ik daar ook dit verslag.

Het begint donker te worden. Het was een dag met veel kilometers. Morgen door de ardeche richting Montelimar, Lyon en Macon. Zie wel hoever ik dan kom. Voorlopig even geen snelweg meer pffff.

• 03 Mei 2023 - 21:04

Marc Souman :

[e-1f44d][e-1f44d]lekker man!! Allemaal plaatsen waar ik de zomer ook heen ga[e-1f942][e-1f942]

• 03 Mei 2023 - 21:11

Dick:

Even bij Bollene afslaan naar Pont Saint Esprit!

• 03 Mei 2023 - 21:14

Roy Abels:

Schiet lekker op Wim.

• 03 Mei 2023 - 21:19

Bjørn :

Leuk om al je verslagen te lezen Wim, een goede thuisreis gewenst.

• 03 Mei 2023 - 21:36

Ankje:

[e-1f64c]

• 03 Mei 2023 - 22:18

Jaap H:

Gaat lekker Wim !

• 03 Mei 2023 - 22:34

Joke A.:

Mooie verhalen, leuk om er in meegenomen te worden!

• 04 Mei 2023 - 09:27

Ruud Meijering:

Mooi Wim, het lijkt wel of ik het boek "ALTIJD VIAREGGIO" LEES van Rick Nieman.

• 04 Mei 2023 - 10:32

John:

enjoy Wim, prachttour die je vader voor je had uitgestippeld;-)

• 04 Mei 2023 - 21:06

Kees De Rijke:

Wat een kilometers waren dat op 1 dag Wim. Mooie beschrijving. Take care.