Oost, West, thuis best - Reisverslag uit Châtillon-sur-Chalaronne, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu Oost, West, thuis best - Reisverslag uit Châtillon-sur-Chalaronne, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Oost, West, thuis best

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

06 Mei 2023 | Frankrijk, Châtillon-sur-Chalaronne

Tja, ik denk een koster die even de weg kwijt is maar om zes uur beginnen de kerkklokken te luiden. Dan heb je wel wat aan je zaterdag, zeg maar. Vanacht weer een flinke bui gehad dus de boel weer nat inpakken. Verder is de lucht vochtig maar gelukkig ziet het er bij het opstaan best goed uit.

Na het bekende ritueel om half negen vertrek terwijl de rest van de camping gasten nog heerlijk liggen te pitten, geen leven van enige betekenis kunnen waarnemen. Met achttien graden is het een beetje frisse start maar heerlijk motorrijweer en slinger door het noorden van Frankrijk richting Luxemburg. Heerlijk rustige wegen, wel af en toe wat vochtig dus voorzichtigheid blijft een ding.

Bij het binnenrijden van Luxemburg doe ik even een bakkie bij een benzinepomp. Prijzen zijn gemiddeld toch zo'n 30/40 lager dus best aantrekkelijk om de tank nog even af te toppen. Daarna door naar het Mullertal maar moest eerst vanwege een ernstig verkeersongeval een omrijden route bedenken. Weer even met beide voeten op de grond, gladde weg delen zijn logisch met dit weer dus blijft het uitkijken en de snelheid aanpassen waar nodig en mogelijk. Verder genieten en doorkruis het land van het zuid-oosten tot het noorden. Vlak voor de grens met België stop ik bij een Auberge voor de lunch. Hoewel alles op reservering gaat krijg ik toch een plekje van de vriendelijke mevrouw. Ik zij ja tegen het dagmenu en krijg na het voorgerecht een geweldige kalfsragout pastei met salade en frites en een kopje koffie toe. Na deze lichte lunch, hahaha kan ik er in iedergeval weer even tegen. Als ik buiten kom is mn spul nat, er is net een flinke bui voorbij getrokken. Hmmm op naar de Belgische Ardennen, de lucht ziet er voor daar bijna standaard donker uit en de lucht dreigend dus na een paar kilometer besluit ik toch het regenpak aan te trekken. En dat was maar goed ook, regen dus en dat in combinatie met de geweldig kwaliteit (not) van het wegdek en de vele weg omleggingen ( met en zonder deviation) deed mij bij Malmedy besluiten om een stuk snelweg naar Maastricht te nemen.

Zo gezegd zo gedaan en op de tweede parkeerplaats na Maastricht stop ik om het regenpak weer uit te trekken en de snelweg weer te verlaten en het laatste deel weer binnen door te doen. Ik besluit in iedergeval om geen overnachtingsplek meer te zoeken en gewoon lekker naar huis te gaan. Dreigende luchten kan ik mooi ontwijken tot er een keuze moment komt of verder binnendoor en de regenbui van achter inrijden of de snelweg op en tussen twee buien door. Ik kies voor het laatste en als ik op een parkeerplaats vlak na Eindhoven met Maud app begint het al weer te druppelen maar weiger m'n regenpak weer aan te trekken. Dus gazzzz erop en rap naar huis. Na 578 kilometer ben ik weer in Harderwijk.

Ik kijk terug op een geweldige motortoertocht, m'n eigen motor camino laat maar zeggen en in totaal ongeveer 4600 km op de teller erbij. Een mooi avontuur met de ouwe R1150 GSA.

Oost West thuis best. Zoop is weer helemaal blij Maud ook en wil haar wel even speciaal bedanken[e-1f618]. Is toch top dat je zobijna twee weken alleen op pad kan. Dat gezegd hebbende genieten we lekker samen van een bakkie koffie met nougat voor de deur.

• 06 Mei 2023 - 21:01

Jacqueline :

Top dat je weer veilig thuis bent. Kus vr Maud ook [e-1f340][e-1f64f]

• 06 Mei 2023 - 21:03

Henk De Groot :

Wim een leuk verslag ‘ leuk om de rit zo te beleven als je vader. Fijn dat alles weer veilig thuis is groetjes Henk [e-1f913]

• 06 Mei 2023 - 21:04

Roy Abels:

Heb je toch maar mooi en veilig gedaan maatje!![e-1f44d][e-1f4aa]

• 06 Mei 2023 - 22:32

Gerard Westenberg:

Toch maar ff 4600 km probleemloos op de GS afgelegd, Wim. Wat een prestatie en een onvergetelijke ervaring!!

Weer veilig thuis en een vinkje meer op jouw Bucket list.[e-1f37e]

• 07 Mei 2023 - 09:04

Els:

Wat een reis. Super leuk om je te volgen. Nu weer lekker thuis.

• 07 Mei 2023 - 09:16

Mandy:

Heerlijk om je te volgen met je mooie verslagen. Welkom Home.

Fijn dat je veilig thuis bent weer heerlijk bij je 2 schatjes na zo’n lange mooie rit.

• 07 Mei 2023 - 09:40

Bart:

Mooi verhaal van een mooi avontuur.

• 07 Mei 2023 - 10:00

Jakob:

Ondanks de regen gelukkig toch volop genoten! Dank je dat je ons mee op reis hebt genomen.

• 07 Mei 2023 - 21:21

Ruud Meijering:

Welkom thuis Wim en zonder kleerscheuren. Bedankt dat je deze rit met ons wilde delen.

• 08 Mei 2023 - 07:51

Kim VdG:

Leuk om je te volgen zo. Net of wij allemaal mee waren. Zie jullie weer!