Op naar Sligo! - Reisverslag uit Easky, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Op naar Sligo! - Reisverslag uit Easky, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Op naar Sligo!

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Juli 2024 | Ierland, Easky

Om half negen en na een heerlijk Iers ontbijt, zonder worstjes en aardappelkoekjes overigens, laten we de prima B[e-38]B in Ardaobhainn Trimragh, een wijk van Letterkenny achter ons.

De lucht ziet er niet verkeerd uit, veel blauwe maar ook grijze luchten. Daarnaast staat er een stevige bries, windkracht 3 of 4 met windvlagen tot 5 en maken het rijden door de regio Donegal best intensief. Vrij snel krijgen wij ook wat regen en als we besluiten om net buiten Donegal naar een uitzichtpunt aan zee te rijden krijgen we een volle bak hemelwater. Het houten vlonder naar het strand was glibberig maar met een beladen beemer nog net te doen. En snel weer verder, het is droog en dat maakt het genieten gemakkelijker. Hoewel de omgeving van Sligo wat minder spectaculair is blijft het helemaal top met dito uitzichten erbij. En rijden langs de bronzen beeltenis van Rory Gallagher in z'n geboorte plaats. De vergeten gitaar virtuoos met z'n prachtige blues - rock muziek.

Een koffie en semi lunchstop bij een rustgevend bankje aan een beekje langs de route maken het leven hier tot een feestje. Gelijk een mooie mogelijkheid om de spotify op de beste van Gallagher op te zetten. En neem ik contact op met een een stel Ierse motorvrienden via Bunk a Biker voor een plekje bij hen in de tuin langs de route. Bij de volgende stop zie ik via messenger dat de eigenaren zelf op vakantie door de UK zijn. Pech dus op zoek naar een andere optie.

Eerst even naar het uitzichtpunt bij Easky. Het is heerlijk weer, flinke wind maar ook een zonnetje maken het leven verrukkelijk. Daarbij kijken wij een groep Duitse motorrijders weg. Zij staan met hun BMW's natuurlijk weer vreselijk in de weg,

De buik begint te rammelen en terwijl wij overleggen wat te doen voor lunch zien wij een wegwijzer naar een campingplaats hier in Easky. Waarom niet, de tenten drogen, een hapje snavelen en een drankje in de lokale pub past voor nu prima.

Het koste even wat moeite bij de camping mevrouw, want ja, die covid bepalingen he. In deze hoek van de wereld zijn de aanwijzingen van de overheid nog niet officieel ingetrokken dus zal de 'baas' gevraagd moeten worden voor een besluit om twee tentjes op de camping toe te laten.

Na verder nog een gezellig gesprek met de camping mevrouw maar snel de tentjes laten wapperen in de wind en de motoren aan de kant.

De pizza, biertje en Guiness smaakten prima en zitten nu in de schuilruimte annex keuken van de camping voor het toetje plannen te maken voor de rest van de reis.

Het gaat goed komen.

Wat een heerlijke motorrijdag vandaag. Morgen door naar de omgeving Galway.