Op de koffie in het Adelaarsnest - Reisverslag uit München, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Op de koffie in het Adelaarsnest - Reisverslag uit München, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Op de koffie in het Adelaarsnest

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Juli 2016 | Duitsland, München

Vanuit Salzburg is het via de Rossfeld Panorama strasse, a 4,50 per motor, genieten van het uitzicht maar absoluut van de weg zelf. Heerlijk bochtenwerk en afdalingen tot 24% maken het helemaal af voordat wij ons melden aan de kassa om het Kehlsteinhaus in Berchtesgaden te gaan bezoeken. Busladingen (even voor het idee; 19 x 12 bussen a 45 personen per dag zo in het weekend en dat voor €16,10 pp) vol worden bij het inmiddels tot restaurant omgebouwde Adelaarsnest afgeleverd! Iets te commercieel uitgepakt dacht ik zo. Tegen drieën pakken we de route weer op via een deel van de Deutsche Alpenstrasse. Onderweg nog een motor controle door de polizei. Mijn motor was nicht in ordnung, het rekje voor mijn koplamp was nicht erlaubt dus weghalen en €50 euro boete. Dat weghalen was zo gebeurt daarna nog een beetje gedraai en gedreutel. Ik gaf de fel begeerde vijftig euro af en vroeg natuurlijk om het bonnetje. Na een tip van de iets soepelere collega polizei beambte kwam bromsnor terug met de vijftig pop en wenste ons een gutte fahrt, de machtswellusteling.
Bij de koffiestop op een P met bankje raken we aan de praat met de voor ons eerste Nederlandse motorrijders die wij tegen komen. Hij vraagt subtiel hoe oud wij zijn om daarna vol trots zijn eigen bekend te maken, Al 62. Terwijl daarna met even zoveel trots (en terecht overigens) het verhaal van zijn nog maar een paar jaartjes zelf motorrijdende echtgenote ter tafel kwam. Heerlijk genieten die twee en na de koffie en het gezellige samenzijn wensten elkaar nog ein gutte fahrt!
Van de drup komen we in de regen dus regenpakken aan en verder richting München. Een pitstop voor het BMW museum voor een fotomoment en rap verder het begint al laat te worden. Om half acht rijden wij camping nord-west München op en hebben een plekkie (met €29,90 voor een nacht veruit de duurste camping ooit deze trip). Een biertje en braadworst met brood staan op het menu! Morgen via Dachau de reis voortzetten. Awooha

• 31 Juli 2016 - 21:45

Eric:

Beste W en E

Wij zitten alweer met de beentjes omhoog in de comfortabele stoelen. Hebben een prachtige tocht gemaakt naar Normandie en zijn afgelopen woensdag overgestoken naar de Vogezen. Vrijdag naar de Paljas in de Ardennen. Heb jullie aangemeld voor komende vrijdag. Was weer gezellig, hij had gelukkig weer wiskey ingeslagen. Nou mannen maak er nog een mooie week van met hopelijk goed weer.

Gr. Eric

• 31 Juli 2016 - 21:56

Jakob:

Sommige Duitsers........

Eindelijk geen regen, veel plezier!

• 01 Augustus 2016 - 07:45

Road King Classic:

Tja, Wilem Ordnung muss sein in die Heimat. Maar een foute Wachtmeister :-) haha ook die hebben ze dus noch Dort. Lekker sturen verder en genieten.

• 01 Augustus 2016 - 10:47

Els:

Prachtige rit! Jammer van het weer zo nu en dan!