Van Baden-Baden naar ..... - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Van Baden-Baden naar ..... - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Van Baden-Baden naar .....

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Augustus 2016 | Nederland, Zeewolde

Wakker worden op een camping vrij dicht langs een drukke weg richting Rastatt met een waardering op zoover die niet echt positief is. Op het gemakje de spullen gepakt, vandaag richting Luxemburg maar het zal allemaal anders verlopen.
De start is prima en laten de wat vreemde camping met teveel en wat smoezelige vaste staanplaatsen achter ons.
Na een paar kilometer passeren wij de Rijn en daarmee ook de Franse grens en slingeren door de Elzas een mooie streek met lekkere wegen, hoewel het Franse bochtenwerk toch anders is als het Duitse rijden wij er vlot doorheen. Mooie dorpjes prachtige natuur het duurt een tijd voordat wij een geschikte koffieplek kunnen vinden. Na de koffie en eenmaal weer over de Duitse grens betrekt de lucht en ziet er zelfs dreigend uit. Wij besluiten de regenpakken aan te trekken en via de snelweg richting Trier te pakken en de bui te omzeilen. Dat laatste lukt niet helemaal. Net als wij het tussen de middag bami soepje willen maken haalt de bui ons al weer in. Hup inpakken en wegwezen zo beginnen wij pas aan het bami soepje als wij bij Echternachbruck de Luxemburgse grens zijn gepasseerd. Een luxe parkeerplaats met overdekte tafel en banken is een prima plek om even bij te komen. Vandaar uit door naar Dillingen, langs bij Alphons en Ramona op de Hundsbierg. Na lekkere koffie met koek, natuurlijk bijgepraat te hebben en een weersinschatting voor de komende 48 uur besluiten wij om door te rijden naar herberg de Paljas in st Vith België. Hoewel ik weet dat de Paljas op donderdag gesloten is sms ik bij het laatste tankstation in Luxemburg en pakken een grote Belgische friet langs de weg bij de friture. Eenmaal bij de Paljas aangekomen ontmoeten wij Erik die op het punt staat om zijn ouders bij zij zus een stuk verderop te brengen en meld dat hij tegen achten terug zal zijn. We mogen best blijven maar met de gedachte dat er die avond een soort van techno partij met zo'n 300 lokale liefhebbers zal plaatsvinden de de muziek naar verwachting rond zes uur morgen en dus van slapen niet veel terecht zal komen besluiten wij toch anders! We rijden door, het weer is prima dus binnendoor via Eupen naar Vervier en zien wel hoe het gaat! Het gaat lekker en pakken de autobahn richting Aken en vreten kilometers met 120-130 op de tellers om bij Venlo ons land binnen te komen. Het rondje Duitsland zit erop, nog slechts naar Zeewolde.
Bij een MacD in de buurt van Nijmegen pakken we een cappuccino en vervolgen ons pad om na 659 km die dag in Zeewolde aan te komen. Verrassing voor de vrouwen, Carin en Maud weer super bedankt dat wij deze trip konden en mochten maken. Duitsland rond en (op Denemarken na) alle aangrenzende buurlanden bezocht, inbegrepen Liechtenstein. De GS'n hebben het top gedaan en na zo'n 4400 km weer veilig thuis is ook best fijn!

• 05 Augustus 2016 - 21:32

Alphons En Ramona:

Dat was een nice surprise, leuk jullie even de hand te kunnen geven ipv zwaaien;-) en even bij te kletsen.

• 05 Augustus 2016 - 22:58

Bjorn:

Prachtige ervaring rijker en weer heelhuids thuis bij Maud, wat wil je nog meer :-) Fijn weekend saampjes.

• 06 Augustus 2016 - 16:08

Peter:

Hoi Wim, Leuke tocht gemaakt. Altijd weer fijn dat iedereen weer heelhuids thuis is met een mooie ervaring rijker.
    Gr, Peter