Van Sonthofen voorbij Konstanz - Reisverslag uit Pfohren, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Van Sonthofen voorbij Konstanz - Reisverslag uit Pfohren, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Van Sonthofen voorbij Konstanz

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Augustus 2016 | Duitsland, Pfohren

Van Sonthofen richting Konstanz
De dag begint fris en starten over de Deutsche Alpenstrasse mooie lange stukken met redelijk bochtenwerk. Minder leuk zijn de dorpjes maar dat is nog niets van wat we verderop moeten doen. In de dorpjes ligt de gemiddelde snelheid iets boven stapvoets en zorgt de hoeveelheid verkeer en minder handige inparkerende medeweggebruikers regelmatig voor wat op onthoud. Vlak voor de Oostenrijkse grens, Liechtenstein staat namelijk op het programma, krijgen wij gelukkig nog wat echt bochtenwerk te doen zodat je aan het eind denkt nu even geen haarspeld meer ja.
Goed via Lindau en Bregenz richting Valdus. Wat een Kl..... stuk alleen maar dorpjes met stoplichten en natuurlijk weer die collega medeweggebruikers. Toch komen we na een koffie stop bij de MacD bij een enorme grensovergang tussen Oostenrijk en Liechtenstein terwijl wij nog geen halfuur later de grens met Zwitserland ineens gepasseerd zijn door over een brug te rijden met een bitje in het midden. Vreemd allemaal maar het vorstendom Liechtenstein ligt er prima bij en vervolgen onze route richting Konstanz en houden de Bodensee noord van ons. Een mooie stukje route met dito uitzichten. Ruim voor Konstanz besluiten wij om alvast een stukje route van de volgende dag te doen. Niet omdat wij dan gaan voorlopen op de planning maar tijd en afstand inhalen wat wij eerder hebben laten liggen door oa bezoek van bezienswaardigheden. Via Singen en Schaffhausen komen wij bij camping am Riedsee. Gelukkig een mooie motorrijweerdag achter de rug want bij de Riedsee eindigden wij met regen. Op naar de volgende dag en de route voortzetten richting Baden-Baden.

• 03 Augustus 2016 - 10:51

Road King Classic :

Doet mij een beetje denken aan onze trip langs de Nederlandse grens een week geleden. Omgeving Eindhoven rij je van drempel naar rotonde naar stoplicht, enz. Om helemaal ziek van te worden.....
    Maar goed jullie hebben toch noch een mooi stuk lekker kunnen sturen. En wat het weer betreft Willem, hier regent het ook al bijna drie dagen :-). Veel plezier straks in de Vogezen.

Bjørn

• 04 Augustus 2016 - 00:24

Ruud:

Let op de weersverwachting. Regen in de regio waar jullie zitten.

Met veel gevoel de belevenissen gelezen. Het gevoel na het bezoek van het kamp, kan ik me voorstellen. Ik had hetzelfde na het bezoek aan Auschwitz. Even geen woorden, maar bezinning.

Kiek uut veur de wouten..........

Rij maaran....