En hub naar Italië - Reisverslag uit Trente, Italië van Wim Janse - WaarBenJij.nu En hub naar Italië - Reisverslag uit Trente, Italië van Wim Janse - WaarBenJij.nu

En hub naar Italië

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 April 2023 | Italië, Trente

De Beemer snort als een naaimachine, rijdt als een zonnetje, spint als een krolse kater en gaat soms als de brandweer. Lijkt wel of ie graag naar huis toe wil daar in de buurt van München, hahaha. Blij dat ie zo lekker gaat. Zal wel z'n olie in de gaten moeten houden zo met die heuvels en inmiddels in de bergen. Komt vast goed.

Vanochtend om half zeven gewekt door de buurman. Die zit in de kerk en vond het noodzakelijk om de klokken te gaan luiden om dit tijdstip. Goed geslapen en lekker vroeg wakker zo na een heerlijke warme nacht. Op het gemakje douchen en ontbijten.

De kok uit Tsjechië had een heerlijk ontbijt klaar gezet. Hoewel er twee mensen in het Pension waren werd er maar door alleen mij ontbeten. De ander was een werkman, geen idee wat of waar, die vertrok om zeven uur met een kan koffie. Bij het vertrek nog even kort met de kok nagepraat en elkaar het allerbeste toegewenst. Prima adres bij Haus Walhuber en zeker als je van krakende vloeren houd.

De voorspellingen voor vandaag zijn niet goed dus gelijk maar het regenpak er bij aan een onderweg naar m'n volgende bestemming, Trento in Italië.

Vanuit Kufstein volg ik de B171 richting Innsbruck en slinger zo rustig met het verkeer mee. De weersvoorspelling kwam uit en na zo'n half uurtje sturen begon het lekker te miezeren wat later over ging in echte regen. Dwars door Innsbruck viel gelukkig mee, hoewel tramrails en nattigheid niet echt een goed huwelijk is. Oostenrijkers zijn netjes in het verkeer en geven gelukkig overal en nergens goed de ruimte en doe ik dat ook maar eens een keer.

Zonder kleerscheuren maar wel lekker nat kies ik de B182. Hoewel ik een tol sticker in m'n tas heb en ondanks alle verleidingen vanwege het weer blijf ik toch op de bundesstrasse. Dat hebben de jonge mannen in 55 tenslotte ook gedaan. De weg is inmiddels zo links en rechts best aangepast. Veel nieuwe tunnels en is het oude pad langs de berg veelal verdwenen of omgetoverd tot fietspad. Daarbij meandert de E45 dicht langs de bundesstrasse waarbij het soms best aanlokkelijk blijft om ervoor te kiezen, maar doe het niet. Bij de grensovergang van Oostenrijk naar Italië neem ik een verkeerde afslag (ligt natuurlijk aan de Garmin, hahahaha) en doe toch een klein stukje smokkelen op de snelweg. Maar goed dat was Oostenrijk. Als het mooi weer is zal het er best mooi zijn maar nu even niet. Het meest positieve in dit land zijn het heerlijke ontbijtje in Kufstein en de prijs voor een litertje E5 98. €1,76 dat scheelt gewoon zo'n30 eurocent per liter en das best veul.

Gelukkig is de benzine prijs in Italië bijna gelijk aan die bij ons in Nederland hoef je ook niet meer af te kicken op dat vlak.

Na de grenspassage werd de lucht langzaam steeds lichter en na Bozen of Bolzano klaarde het zelfs helemaal op. Wat een heerlijk land dat Italië en cruise lekker door tot in Trente. Daar kies ik ervoor om een camping te zoeken en zit inmiddels een rustige namiddag te vieren in het zonnetje. Met een kleine 270 kilometer op de teller is het wel genoeg voor vandaag. Morgen opweg naar Florence. Das een aardig eindje, zie wel hoever ik kom.

• 28 April 2023 - 18:17

De Scher:

Mooi te lezen Wim dat de brommer het lekker doet, en al lekker opgeschoten.

Italie klinkt ook als ver weg en mooi weer. Nou man geniet ervan en op naar het einddoel. Bij the way. Check de olie ff.

• 28 April 2023 - 18:56

Ingrid S.:

Aaa, mooi verslag. Jammer dat je de uitzicht niet kon zien. Morgen beter. Welterusten.

• 28 April 2023 - 19:13

Els:

Leuk om je te volgen, zo in de voetsporen van je vader.

• 29 April 2023 - 11:22

Ruud Meijering:

Een heel bijzondere onderneming, toen je vader op de Vespa en nu jij op de BMW. Ik haak nu pas in maar voel dat ik meerijd in jouw verhaal.

Erg leuk om je zo te volgen. Succes met het volbrengen en rijd veilig.

• 29 April 2023 - 12:37

John:

Wat een mooi traject Wim, en inderdaad “Easy does it”, geniet ervan!

• 29 April 2023 - 17:40

Bjørn :

Wim, de vraag zal al wel gesteld zijn maar waarom de 1150GS i.p.v. jouw F800GS ?

Trouwens wat leuk om jouw vaders route te herhalen :-)

• 29 April 2023 - 21:44

Jacqueline :

[e-1f44d][e-1f44d][e-1f44d][e-1f340]

• 30 April 2023 - 23:13

Roger:

[e-1f60e]Italië lijkt dan beter dan het natte Oostenrijk!