De Conor pass en Slea Head drive - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu De Conor pass en Slea Head drive - Reisverslag uit Tralee, Ierland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

De Conor pass en Slea Head drive

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

07 Juli 2024 | Ierland, Tralee

Zondag 7 juli

Lekker uitgerust na de mooie voetbal uitslag van de oranje mannen. Er was hier overigens zeer weinig belangstelling voor de wedstrijd waardoor de tv ruimte. Op wat irritante ierse jochies met een voetbal na, stond de ruimte volledig tot onze beschikking. Een Nederlands stel pensionados zaten waarschijnlijk lekker in hun camper te kijken, maar ach.

Vanochtend tegen negen uur op pad naar Dingle maar eerst langs de noordkant van de peninsula richting de hoogste pass in Ierland.

De Conor pas, een mooie klim met prachtige vergezichten, een waterval en een uitzichtpunt om vervolgens aan de zuidkant met een 10% daling pracht zicht te hebben op het eerst reisdoel voor vandaag.

Beneden in Dingle aangekomen eerst maar eens even een bakkie doen. Al genietend in het zonnetje het vervolg bekeken.

Langs de Dingle Distillery, een mooie kleine whisky fabriek met 3 middel grote stills in een grote schuur/loods. Zoals je een distillery eigelijk altijd zou willen zien ipv de grote marketing jongens, maar dat terzijde. Met de hand op de knip even binnen gekeken en een paar fotootjes geschoten.

En door, nu voor de Slea Head drive een prachtige kustroute naar het meest westelijke puntje van Ierland en Europa, wat je kan lezen op de reclameborden van de Kruger bar/pub.

Wij stoppen er niet en en genieten van de uitzichten, het weer (goede temperatuur en zon waar je kijkt) en de indrukwekkende natuur. Wat is het hier GEWELDIG!

Via een tussen door weg terug naar Dingle en pakken daar een fish and chips en een cola als lunch op een terras. In de zon en terwijl een een club jongelui met wel 50 of meer gepimpte auto's door een lokale agent een voor een op het rijbewijs word gecontroleerd. Het duurt even maar dan staat ook alles vast in het pittoreske dorpje met Volendamse allures.

Wij wachten niet tot de laatste auto voorbij is maar starten de motoren voor de Conor pass in tegengestelde richting.

Tegen drieen terug op de camping, chillen in het zonnetje, het is tenslotte zondag. Het was een kadootje vandaag, op naar morgen. Eerst inpakken en even langs een lokale motorzaak voor ketting spray en een telefoonwinkel om een sd card voor de Gopro te scoren. Daarna rap onderweg naar de Ring of Beara of wat ons dan ook gaat brengen.

Het was volle bak genieten, awooha!

• 08 Juli 2024 - 09:20

Frank :

Als ik jouw verslagen lees, krijg ik spijt dat ik mijn motor verkocht heb. Geniet er van samen! Groet Frank