En weer thuis - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Wim Janse - WaarBenJij.nu En weer thuis - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

En weer thuis

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

19 September 2021 | Nederland, Harderwijk

Om negen uur ging de tap toe bij Silke&Bibo na de schnitzels met bier en een dagje toeren ook helemaal geen slecht idee. Dus op tijd het mandje in om morgen ook weer vroeg op te kunnen staan. Had ik al gezegd dat het niet regende (-: de lucht zag er soms wel wat dreigend uit maar het bleef lekker droog. In de vroege ochtend een mooie opkomende zo'n dus op het gemakje inpakken, tentje afbreken, wassen, scheren en op pad. Rond half negen stoppen we bij de backerei in Jaderberg. Heerlijke verse broodjes en koffie/thee maken het een goed begin van de dag. Immers met ruim 265 km voor de boeg moet de inwendige mens goed op orde zijn.
In de vroege ochtend is het lekker rustig op de Duitse wegen en kunnen we flink wat meters maken. Inmiddels komt de zon goed door en klimt de temperatuur langzaam tot een genoeglijke waarde. Nog even tanken aan de goede kant van de grens en met dank aan onze oosterburen. Even verder op lassen we nog even een koffiestop in en genieten heerlijk van het zwarte sap en een fantaatje aan een tafeltje in de zon.
Bij Emmen lijkt het vanwege een wegomlegging even verkeert te gaan en maken van de omleiding gebruik om langs het Bos van de Toekomst te gaan. In het bos zijn de gedenkplaats voor mijn ouders en broer in de vorm van twee boom gepland. De bomen staan er inmiddels prachtig en met een zonnetje erbij ook een waardige plek. Al mijmerend vertrekken we via de N34 richting Coevorden/Hardenberg en vlak voor Ommen doen we de lunchstop.
Bij het wegrijden besluiten we ook om vanaf Zwolle de snelweg te volgen. Op de parkeerplaats bij viswinkel van Dries vd Berg in Harderwijk gaan we uit elkaar. Gelukkig volgt al rap het appje dat Eric v S veilig thuis is.
Spullen uitpakken en te drogen uithangen, gelukkig ruimte genoeg plek op zolder.
Heerlijk thuis en weer dank aan de dames, het is toch iedere keer weer een feestje om zo even een toertocht te kunnen maken.

• 19 September 2021 - 21:17

Gert Jan Van Scherrenburg:

Wim, iedere meter gevolgd. Dank!

Groet,
    Gert Jan

• 19 September 2021 - 21:59

Roy:

Welkom thuis Wim.
    Genoten van je reisverslag. Bron van inspiratie en ideeën ;-)

• 19 September 2021 - 22:19

Joke:

Welkom thuis, die verhalen zijn echt leuk om te volgen

• 20 September 2021 - 06:24

Henk Siebum:

Dank voor je reisverhalen Wim, het meerijden is ook een klein beetje vakantie voor de lezer. Op naar de volgende verhalen.

• 20 September 2021 - 07:05

Een heel mooi reisverslag Wim
    Groetjes Anne

• 20 September 2021 - 13:31

Jaap.:

Bedankt voor alweer de prima berichtgeving van een leuke tocht.
    Gelukkig weer veilig en wel thuis beiden.

• 20 September 2021 - 15:10

Roland Zuilen Van:

leuk verhaal/reisverslag weer. Ben benieuwd waar de volgende reis naar toe gaat!