Weer terug in Noord Duitsland - Reisverslag uit Tönning, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Weer terug in Noord Duitsland - Reisverslag uit Tönning, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Weer terug in Noord Duitsland

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 September 2021 | Duitsland, Tönning

Gisteravond in de keuken/eetzaal een lekker bami soepje en de laatste broodjes gegeten en het geheel afgesloten met een soort van Danone yoghurtje. Nog even het Deense dames team zien voetballen die het team van Malta met 7-0 in de hoek zette. De Deense dames waren stukken sterker in hun spel maar ook gewoon zo'n beetje allemaal een kop groter.
Had ik al gezegd dat het regende? De boel lekker kletsnat ingepakt en onder het genot van een miezerige mist regen uit Århus vertrokken. Gelukkig werd de lucht minder vochtig en na een half uurtje zelfs hele droge wegen. De eerste stop even langs de weg, koffie uit de topkoffer en een heerlijk vers broodje geven voldoende energie om de route te vervolgen.
Een fotootje bij het LEGO House en een kopje thee met een mars in Billund om rond het middag uur in Ribe aan te komen.
Site seeing van het oudste stadje van Denemarken doen we gemotoriseerd en komen er bij het uitrijden achter dat een groot deel ook een soort van wandelgebied of voor alleen aanwonenden was bedoeld. Om het goed te maken eten we een hamburger bij de lokale Alabama burgertent, die alleen maar van die grote burgers heeft. Balen natuurlijk maar met een gevulde maag rijdt het nu eenvoudig weg veel beter. Al snel nadat we Ribe achterons hebben gelaten passeren we de Deens/Duitse grens en besluiten een tanktop in te lassen. Ter plekke kiezen we een camping in Tonning, een dorpje langs de route te nemen.
Om half vier checken we in en hebben een heel veld ter beschikking. Eerst de tenten en natte zooi nog even laten drogen in de harde wind. Na een biertje was de boel droog en hup de tentjes opgezet.
Lekker douchen een broodje met weer een heerlijk toetje de inwendige mens versterkt en onder een prettig afdakje aan de avond begonnen en lekker nagenieten van toch ook weer een mooie route motorrijden. Op naar morgen, bij Glückstadt over de Elbe het Weserland in, onderweg naar huus.

• 17 September 2021 - 20:19

Irma:

Hai wat leuk om jullie belevenissen te volgen! Ben benieuwd hoeveel km dit uiteindelijk weer zijn. Geniet van het laatste deel terug en stay safe!

• 17 September 2021 - 21:11

Joke:

Dat zijn toch langzaam weer heel wat kilometers. Leuk verhaal weer!

• 18 September 2021 - 00:10

Jaap: