Door het Schwabische land naar de Eifel - Reisverslag uit Landkern, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Door het Schwabische land naar de Eifel - Reisverslag uit Landkern, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Door het Schwabische land naar de Eifel

Door: Wim J

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 September 2019 | Duitsland, Landkern

Zo, dat was knap fris de afgelopen nacht. Maar eerst nog even schrikken omdat de motor van Erik omviel van de middenbok. Op een oplaad snoertje na en een beetje gras aan de koffer en linker cilinder gelukkig geen schade.
Maar goed vanochtend dus het ijs op de ruiten van de auto's. De tent is daarom weer lekker zeiknat, gelukkig kwam het zonnetje rap op en hebben de tijd genomen om de boel redelijk droog in te pakken. Ontbijt mit frische kaiserbrotchen maken het begin van de dag aangenaam.
Bij de motoroliecontrole constateer ik dat de F800GS iets heeft verbruikt in de bergen. 'Even' uitvogelen welke oliesoort en op zoek naar een motorzaak op de route. Met een nieuwe motor neem je natuurlijk geen flesje olie mee, toch. Maar goed de eerste bleek op betriebsurlaub tot 7/10, dus maar door naar Speer een flinke Honda/KTM dealer met grote werkplaats waar ik een litertje 15W50 kon afnemen. Een kleine 0.4 liter in het blok erbij en hij loopt weer als een zonnetje.
De route loopt door het Schwabische land en slingert zich richting de grote steden met veel industrie, Porsche, Bosch, BASF laten we links liggen en kruisen dwars door Mannheim. Stiekum toch een kilometer of tachtig autobahn gepakt om de gang er een beetje in te houden. Het laatste stukje in de Eifel krijgen wij nog wat lekker bochtige wegen en een verdwaalde haarspeld, gewoon lekker en om af te kicken zeg maar.
Tegen tien over vier naderen we Cochem, zon overgoten en el tourisimo optima forma. Een weg opbreking zorgt ervoor dat wij de camping in Cochem niet nemen maar een rustiger gelegen plek in Landkern. Kort en goed vandaag geef de navigatie 344 afgelegde kilometers aan. Het lijkt de laatste motorrijavontuurtweeduizendnegentienavond te gaan worden dus voor de zekerheid maar heerlijk uiteten gegaan. Tja, wat anders hahaha, een Italiaan in Duitsland met een er goede en uitgebreide kaart. Te voet de bergop en ook weer af maken de avond bijna compleet. Een glaasje prik, douchen en het mandje in op naar een nieuwe motorrijdag morgen.