Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar.... - Reisverslag uit Bormio, Italië van Wim Janse - WaarBenJij.nu Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar.... - Reisverslag uit Bormio, Italië van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar....

Door: Wim J

Blijf op de hoogte en volg Wim

16 September 2019 | Italië, Bormio

Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.
Heerlijk geslapen op een boerencamping met geen faciliteiten dus wassen in de beek en de rest kom je ook wel uit. Vannacht was het koud en vochtig dus de boel ook nog lekker zeiknat. Rap inpakken en naar de zon om weer op te warmen.
Toch nog even stiekum kijken of de doorgaande route nog steeds afgesloten is. Hmmm ja dus. In iedergeval betekent dit dat de passo Cavia ook terug gereden mag worden. Het is prachtig fris weer en genieten van de uitzichten. Rond 10 over 10 stonden we weer boven. Vlak bij de top was een Tsjech met z'n Gold Wing gevallen en lag midden op de straat. Er was al voldoende hulp, een enkel in het verband en veel Tupperware schade aan de linker koffer. Wij konden daar niets betekenen dus door met het oefenen van de tornanti's (haarspeldbochten) daar op die pas.
Beneden aangekomen pakken we de route richting Trento dus al slingerend en de nodige koffiestops naderen we de aanloop van de Stelvio maar dan nu van de andere kant. Die is gelukkig wel openen blijkt aan de andere kant een mogelijkheid om door te rijden naar Zwitserland. Zo gezegd zo gedaan, wat een prachtige pas met heeeeeeeel veeeeeel tornanti's en andere weg gebruikers, gelukkig valt de drukte mee zodat wij er weinig last van hebben. Onderweg bij een foto momentje valt Erik's motor om en terwijl ik vrolijk langsrij en hem niet zag liggen. Gelukkig zag een bereidwillige Oostenrijker het wel en hielp Erik weer goed op weg. Wat een feest is dit en dus boven op de Passo dello Stelvio vieren wij dat met een traditioneel broodje braadworst (schwein und hirsch). Na deze stop snel door naar de Zwitserse kant en tegen vieren rollen we een acsi camping op. Doen de nodige boodschappen in de lokale super en pakken een rustige avond. Op naar morgen dan gaan we verder richting huis.

• 16 September 2019 - 19:23

Joke:

Mooie route, optimaal genieten Wim!!!

• 16 September 2019 - 19:31

Dick:

Mooi verhaal Wim, mooi avontuur.

• 16 September 2019 - 19:49

Ruud:

Lekker tochtje en ook Zwitserland is mooi ! Pas op je snelheid !