Monaco, wat een land zeg - Reisverslag uit Tende, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu Monaco, wat een land zeg - Reisverslag uit Tende, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Monaco, wat een land zeg

Door: Wim J

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 September 2019 | Frankrijk, Tende

Na bezoek van Ruud en Jacqueline gisteravond niet al te vroeg het mandje in dus vanochtend ook iets later op.
Ondanks de mooie heldere nacht is de tent behoorlijk nat van de condens. Even wachten op het zonnetje en met een half uurtje is alles acceptabel droog. Om 10 uur rijden wij de camping af langs de Verdon en door het prachtige natuurgebied. Al slingerend en met een paar kleine haarspeldjes naderen we de middellandse zee. Die kust is helemaal volgebouwd de eerste dorpjes kunnen we nog redelijk door komen. De weg langs de kust was druk met badgasten, campers, veel te mooie auto's en mensen die er alleen maar lopen om te zien en gezien te worden. De jachthaven van Nice is ook niet veel beter, sloebers die hun bootjes daar laten liggen. Maar goed grappig om gezien te hebben maar geen terrein voor motorfietsen, de gemiddelde afgelegde afstand loopt met rasse schreden terug naar onacceptabele getallen. Alleen nog door Monaco stond op het lijstje. Spijt als haren in de helm, wat een land/stad, maar goed. Bin there, done it, sticker kan op de koffer.
Snel weer het binnenland in om tegen vieren een kneuterige camping maar met veeeeeel faciliteiten op te rijden. De lokale kruidenier doet z'n winkeltje om 16:30 (sharp op z'n Frans dan) open en kunnen de laatste spullen gekocht worden voor het diner. Pasta met knoflook, pepers en olijfolie hmmm'm.
De avond doen we met drie Duitse motorrijders die hier twee dagen in de omgeving rond gaan toeren. Gemuttlich en met een glaasje prik met beukenootjes delen wij de ervaringen.

• 12 September 2019 - 21:11

Maud:

Klinkt goed allemaal ,gek dat Monaco tegen viel ,maar ja,goede reis verder , liefs Maud

• 13 September 2019 - 11:01

Kim :

Mooi verhaal weer:) Have fun vandaag!