En dan het verhaal van de brug. - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Wim Janse - WaarBenJij.nu En dan het verhaal van de brug. - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Wim Janse - WaarBenJij.nu

En dan het verhaal van de brug.

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 September 2021 | Denemarken, Kopenhagen

Vanochtend heerlijk wakker worden in Guldborg. Een prachtige camping met dito faciliteiten. Rond half tien rustig aan vertrokken richting Kopenhagen. Het weer is duidelijk aan het omslaan maar gelukkig rijden we naar mooiere luchten toe en is het maar beter om wat minder in de achteruitkijk spiegel te kijken als het om de luchten gaat. Voor wat betreft het verkeer hoef je ook niet zo vaak te kijken aangezien het hier heel normaal is om 40 te rijden waar je 60 mag en 70 als 80 de aangegeven max is. Daarnaast is het nieuwe rijden qua optrekken en op snelheid komen ook al ingevoerd. Pfff soms zou ik wel eens wat Spaanse peper willen uitdelen, maar goed het voelt uiteindelijk wel heel veilig aan. De wegen zijn prima licht geaccidenteerd terrein en als je op de kleine binnenwegen blijft soms ook wel wat bochten. De TomTom doet zijn best met kronkelwegen aan om de beste route te vinden wat dat betreft.
Rond de middag constateren we dat de donkere luchten toch wel ernstig dichterbij komen. De buienradar studie wijst ons het volgende plan. Even gas erop en een camping met hutten zoeken. De verwachte hoeveelheid regen is echt niet fijn in een kruiptentje en aangezien de gemiddelde leeftijd ook begint mee te tellen de beste keuze.
Bij de eerste camping midden in de stad berekende de dame achter de balie dermate aanvullende faciliteiten waardoor de prijs per nacht 1 1/2 keer de op internet aangeprezen bleek. Op naar de volgende camping, maar eerst even bellen. De man aan de andere kant was vriendelijk, zo ook de prijs voor de twee persoons hut. Rond tweeën ingcheckt, wandelschoenen aan en naar de 'gamle by' van het prachtige Dragor gewandeld. Bijkomend voordeel was een super uitzicht op de Oresundbrug naar Malmö (Zweden) van daaruit. Inmiddels hebben wij besloten om, gezien het weer (behoorlijk stevige wind, veel regen) maar ook de tolkosten daarom in deze tour er niet overheen te gaan. Wij blijven in Denemarken en maar uiteraard eerst nadat uitgebreid foto's van de brug zijn genomen. Op de terugweg bij de supermarkt aanvullende ingrediënten gekocht voor een overheerlijke spaghetti maaltijd ala Eric v S. Die gaat er wel in na zo'n kleine 9 km wandelen in de benen. Daarna een klein glaasje Schotse landwijn en rap het mandje in.
Morgen staat Aarhus op de route en hebben we in iedergeval de foto's nog.
Tot laters

• 15 September 2021 - 21:30

Erik :

Had je al gezegd.........
    Dat miste ik tot nu toe..
    Geniet er nog maar van

• 15 September 2021 - 22:22

Joke:

Mooi verhaal weer

• 16 September 2021 - 12:36

He,rbert Kuin:

Wat leuk dat je ook in Dragør bent geweest! Ben in 1980 ook daar geweest en heb me ver baast over de NL straatbenamingen. O.a. Deventergaarde!

• 16 September 2021 - 21:26

Wim :

Veel plezier mannen, geniet van de rit!