Van Zuid Ierland naar Oost Engeland - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu Van Zuid Ierland naar Oost Engeland - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Van Zuid Ierland naar Oost Engeland

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 Augustus 2023 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Zoals gisteren al aangekondigd keren wij terug naar Nederland. De pijnen die Erik nu voelt komen hem bekend voor dus gaan niet in Ierland lopen dokteren maar asap naar huis. Eerst een aantal terugkeer opties op een rij gezet, vliegen, met welke boot, alleen of met z'n tweeën en wanneer en het misschien wel belangrijkste, wat zou mogelijk kunnen vanwege de pijn. Analyse van Air Lingues, Stena line, Cork, Dublin, dus Google was m'n vriend.

Eind van het verhaal, boot van Dublin, vertrek maandagochtend 02:15! naar Holyhead, aankomst 05:45 met slaapstoelen in een gereserveerde rustige ruimte geboekt. Dus snel.inpakken en wegwezen uit Tramore en over de ierse motorway M9 rap naar Dublin om daar rond 21:00 bij de Stena Terminal aan te komen. De lieve jonge dame kon onze charmes niet weer staan en checkte ons nu al in zodat wij in de warme lounge ruimte op de bank konden wachten tot het laden rond 01:40 zou gaan beginnen. Tegen vijven melde de kapitein dat wij op.tijd in Holyhead zullen gaan aankomen. Wakker worden en uit de lounge stoelen kruipen en kunne op tijd van de boot vertrekken.

En door naar de gewijzigde boot van donderdag 7 september naar in dinsdag 29 augustus. Vertrek om 09:00 vanuit Harwich met aankomst in Hoek van Holland om 17:15 uur met dezelfde faciliteiten als op de 7e en is bevestigd. In dit geval hebben wij een hele dag de tijd om vanuit Holyhead in Harwich te komen. Een rit van ruim 570 km en nemen alleen de snelste weg. In de praktijk blijken de Engelse Motorways ook prima te voldoen en zijn zelfs rap om Birmingham heen zonder de tolroute te nemen (ja, we blijven op de kleintjes letten hoor). Zo ongeveer ieder uur een stop of stoppen om de benen te strekken, iets te drinken of anders, kort en goed om ongeveer 13:00 komen komen wij bij Muthu Belstead Brook Hotel in Ipswich aan maar kunnen pas om 15:00 op de kamer. De tijd doden wij met een drankje in de hotel bar en 1 minuut over drie hebben wij de sleutel van kamer 304. Heerlijk douchen en tandenpoetsen knapt een mens al aardig van op. De rest van de middag en avond staat dus in het teken van maximaal rusten en pijn onderdrukken bij Erik.

Ik zelf maak even een kleine wandeling in de omgeving van het prachtig liggende hotel en scoor onderweg een hamburger en een colaatje in een plaatselijke Bar-B-Q tent, lekker en niet duur laat maar zeggen. En heb een gesprekje met een volledig gecamoufleerd mannetje die met een enorme lens op de camera op ziek was naar een otter familie die zich hier in de buurt zou moeten zitten. Je maakt wat mee!

de bedden liggen voortreffelijk en op naar morgenochtend, vroeg eruit om rond half acht, acht uur ons bij de Stena Terminal te melden. Daarna kan het grote rusten verder gaan tot tegen half vijf om op tijd de boot te kunnen verlaten.

De weer goden zijn ons goed gezind, vandaag op een paar kleine spettertjes na een mooie motorrijdag en de voorspellingen voor morgen op de Noordzee zijn ook gunstig.Oniks te klagen hierover dus op naar morgen dus!

• 28 Augustus 2023 - 19:51

Johan Ringma:

Jammer maar begrijpelijk dat jullie terug rijden. Morgen weer een lekker stukje varen. Sterkte voor je vriend!

• 28 Augustus 2023 - 19:52

Jacqueline :

Heel veel sterkte voor Erik and Fingers crossed vr niet teveel hobbels op de rest vd reis [e-1f340][e-1f340][e-1f340]

• 28 Augustus 2023 - 19:55

John De Bruijn:

Wat vervelend voor Erik, en wat fijn dat een goeie maat er is om hem te helpen weer naar huis te kunnen. Sterkte mannen!

Hellen :

Wat een verhaal. Heel vervelend dat jullie vervroegd terug moeten. Ik hoop dat Erik zijn pijn een beetje kan onderdrukken. Sterkte voor hem in ieder geval.

Roy Abels:

Gelukkig onderweg geen tegenslagen met je maatje .. suc6 morgen op de boot en goede reis terug naar Harderwijk.

Roy Abels:

Henk:

Dank voor het op de hoogte houden van jullie reis. We hopen dat de terugreis voorspoedig verloopt. Groet Henk

Henk:

Frank :

Fijn dat jullie toch nog relatief snel terug naar NL kunnen komen. Hopelijk zonder teveel pijn voor Erik. Take care and keep it safe.

Groet, Frank

• 29 Augustus 2023 - 08:23

Kees:

Wat voorspoed op de terugweg is mooi meegenomen. Safe trip kerel.

• 29 Augustus 2023 - 08:43

Mandy :

Hey mannen,

Goede rit naar huis en sterkte voor Erik ! Hopelijk kunnen ze in Nederland jou snel helpen[e-1f64f]

• 29 Augustus 2023 - 09:39

Ruud:

Gelukkig is de reis tot zover goed verlopen. Het zal wel niet meevallen voor je maat.

Ik wens jullie nog veilige resterende kilometers.