Onderweg naar Normandië - Reisverslag uit Caen, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu Onderweg naar Normandië - Reisverslag uit Caen, Frankrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Normandië

Door: Wimj

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Juni 2018 | Frankrijk, Caen

Kwart over zes wakker dus eruit. Even douchen en terwijl Maud een korte ronde doet met Zoop maak ik het ontbijt klaar en hang de koffers aan de BMW. Om precies zeven uur rij ik de straat uit richting Normandië voor een fotoworkshop rondom de D-Day herdenkingen onder leiding van Johan Bergsma Photography aldaar. Het afscheid nemen viel toch niet mee, na een heerlijke vakantie in Spanje moet ik mijn allerbeste vriendin met onze trouwe viervoeter alleen in Harderwijk achterlaten, niet leuk maar wel waar.

De reis verloopt voorspoedig met een uurtje rij ik voorbij Breda en stop bij de grens met België voor een bakkie. Walgelijk genoeg moet ik voor het toilet bezoek bij McDonald's gewoon 30 eurocent betalen, hoezo gastvrij en nog maar even niets gezegd over de kwaliteit van het onderhoud ervan. Nadat ik de deurhendel en m'n geld had afgegeven wenste ik de oppassert nog een fijne dag.

De route loopt via Antwerpen, Lille, Rouen en Le Havre naar Caen waar ik na 685 snelweg kilometers rond de klok van drieën aankom. Onderweg een keer of vier gestopt voor een korte leg-stretch, wat water en m'n lunchpakketje.
Bij een van de stops nog een poging om te communiceren met drie Franse bikers op Harley's, het blijft vreemd volk. Even later passeer ik het stel omdat er gesleuteld moet worden aan een van de shuffels.
Verder een erg rustige reis bij prachtig weer. Een warm welkom door Johan, Hilco en Piet bij het hotel. En terwijl de rest van de groep langzaam binnen druppelt praat ik bij met Johan die ik na de opleiding in 82-84 aan het OCOSD feitelijk niet echt meer gezien heb. Het gaat een leuke week worden met veel indrukken dat is al wel duidelijk. Na een introductie van workshopleider Johan en elkaar gaan we een hapje eten in een plaatselijke grill restaurantje om de hoek. Prima tent en daarna rap het mandje in. Op naar morgen, start na het ontbijt met museum in Caen, Utah Beach en St Mere Eglise.

  • 04 Juni 2018 - 05:59

    Mike Smeets:

    Inderdaad Wim, blijven rare snuiters, ........... die Franse lui.....

  • 04 Juni 2018 - 06:10

    Carla Kouwenhoven:

    Dat wordt indrukwekkend. Wij gaan over 2 weken weer die kant op. Vorig jaar veel gezien. Heeft behoorlijk indruk gemaakt. Mooi Wim!

  • 04 Juni 2018 - 06:48

    Ed:

    Succes met de plaatjes schieten maar vooral de beleving op "de stranden". Hoop die beleving in de foto's te zien.
    Doe Johan de groeten van me.
    Ed

  • 04 Juni 2018 - 16:19

    Els De Groot:

    Mooi avontuur Wim!
    Wij gaan eind juli naar Normandië. Ben enthousiast geworden van de verhalen van Hans en jou. Veel plezier!

  • 04 Juni 2018 - 16:20

    Marcel B:

    Hea Eisenhower, enjoy en we zijn straks benieuwd naar de plaatsjes

  • 04 Juni 2018 - 17:31

    Ruud:

    Veel plezier en een leerzame tijd. Ben nu al benieuwd naar de beelden.

  • 04 Juni 2018 - 18:20

    Dirk:

    Hoi Wim. Weer een mooie trip op het programma, zie ik!
    Veel plezier. Geniet ervan!

  • 04 Juni 2018 - 18:23

    Carel Gerritsen:

    Hallo Willem,

    Klinkt als een erg leuke en interessante vakantie, doorspekt met OCOSD herinneringen.
    Geniet ervan!

    Groeten uit Beiroet!


  • 04 Juni 2018 - 21:25

    Peter:

    Wim, Veel plezier en rij voorzichtig. Blijven rafe lui de Franse Harley rijders. ;)

  • 05 Juni 2018 - 14:54

    Erik:

    Een goede start...........
    Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Altijd klaar om met mijn motor op pad te gaan! via deze blog houd ik verslag bij van die trips. De lange maar ook de korte ritten zijn altijd weer een uitdaging en beleef altijd wel wat. Veel lees plezier!

Actief sinds 08 Juli 2016
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 40745

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2023 - 08 September 2023

Ierland dus .....

25 April 2023 - 08 Mei 2023

In de voetsporen van m'n vader!

04 September 2022 - 19 September 2022

Ireland or Scotland? That is the question!

13 September 2021 - 19 September 2021

De brug bij Malmo

07 September 2019 - 21 September 2019

Bij de Paus op de koffie

30 Juni 2019 - 10 Juli 2019

Scotland by bike

19 Juli 2018 - 21 Juli 2018

Voormalige Nederlandse troepen in Duitsland

03 Juni 2018 - 09 Juni 2018

Herdenken van D-Day in beeld

02 September 2017 - 26 Oktober 2017

'GAAN' op de Balkan en meer

23 Juli 2016 - 07 Augustus 2016

Een rondje Duitsland

24 April 2015 - 17 Mei 2015

Via Spanje naar Marokko

13 Juni 2013 - 06 Juli 2013

Jazeker, de Noordkaap 2013

Landen bezocht: