De Kop is er af - Reisverslag uit Wrexham, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu De Kop is er af - Reisverslag uit Wrexham, Verenigd Koninkrijk van Wim Janse - WaarBenJij.nu

De Kop is er af

Door: WimJ

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Augustus 2023 | Verenigd Koninkrijk, Wrexham

Woensdag, een best lange dag en nog de laatste spullen inpakken, controles en natuurlijk afscheid nemen. Tegen zes uur rijden we weg uit Zeewolde om rond acht uur in Hoek van Holland bij Stena line in te checken voor de ferry naar Harwich. Als klein jochie tig keer met m'n opa langs de waterweg gestaan om naar het vaarverkeer te kijken en dan nu eens aanschouwen van de andere kant. De motoren staan op dek 3 in hebben een hut op dek 10. Terwijl de faciliteiten, restaurant, winkel(s) en buitendek op de 9e te vinden zijn. Onder het genot van een biertje de zonsondergang staan bekijken en tegen 2200 laten we de haven achter ons en onderweg naar de UK.

Een heerlijk rustige vaart, tegen vijf uur word ik wakker en ervaar de rustige zee. Om half zes lokale tijd kan er ontbeten worden en zie tot mijn grote verbazing dat de schuit al tegen de kade ligt. Logisch dat je nauwelijks schommelingen voelt. Anyway, gebakken eieren, thee/koffie, spek, yoghurt, jus d'orange kort en goed geen klagen daar in het Taste restaurant.

De grenspassage gaat vlot en rond de klok van acht rijden we de eerste roundabouts op Engelse bodem. Het links rijden is even wennen evenals het pairen van de Cardo communicatie-setjes. Dan maar even zonder, dat hebben we tenslotte jaren lang zo gedaan.

Oh ja, had ik al gezegd dat het regende? Hoewel het zonnetje bij de paspoort controle op onze helmen scheen trok de lucht toch langzaam dicht en druppelde het na een half uurtje rijden wel aardig door. Bij een Esso station onder de overkapping trekken we de regenpakken toch maar aan en bleek voor de komende 3 uur geen overbodige luxe.

De route loopt noord van London door het zij terrein maar bleek naast een vreselijke hoeveelheid aan rotondes ook op sommige momenten best erg druk. Daarnaast en net als bij ons veel wegwerkzaamheden die de bedachte routes best verstoorde. Maar ach hoofdrichting was en blijft naar het westen en zo tegen elf uur kunnen de regenpakken uit en hebben we de rest van de dag heerlijk motorrijweer. Graadje of 20 met af en toe een zonnetje, mooie wegen door een soms best prachtige omgeving. Tegen half vier nog even een laatste stop en besloten om een camping te zoeken. Google is dan je beste vrind en zo zitten wij nu op Eytons touring park. Klinkt heel wat maar is gewoon kamperen bij de boer hier in Wales. Een belletje voor het gesloten hek zorgt ervoor de de camping baas en basin de pub moesten verlaten voor deze twee en overigens enige klanten voor de camping vandaag. Onder het genot van een schotse landwijn (Tomatin 12jr) wachten wij netjes en krijgen zo na een kwartiertje onze plaats op het net gemaaide knollenveld. De tent staat, net een heerlijk bamisoepje en klaar voor de avond. Op naar morgen dan de boot naar Dublin.

• 24 Augustus 2023 - 19:51

Maud:

Mooi verhaal weer,fijn hoor weer veilig aangekomen

• 24 Augustus 2023 - 19:52

Roy Abels:

Geniet van de (motor) reis. Drive safe.

• 24 Augustus 2023 - 19:53

Bjørn :

Waar gaat de reis heen in de UK Wim ?

• 24 Augustus 2023 - 19:57

Mandy :

Heel veel plezier Wim. Een paar weken geleden was ik voor het eerst in Ierland en zijn wij via de Wild Atlatic Way langs de west kust geëindigd in Dublin; erg leuke stad [e-1f601] Het land is prachtig!!

• 24 Augustus 2023 - 19:58

Hans En Renate :

Wauw….. richting Ireland [e-2618]️

Dat gaat vast en zeker een geweldige reis worden.

Wij volgen jullie op de voet…. Eh … motor [e-1f92a]

• 24 Augustus 2023 - 19:58

Renate En Hans:

Heel veel plezier Wim met weer een mooie motorrit. Engeland en Regen? Ach, het is maar water. [e-1f604]

• 24 Augustus 2023 - 19:59

Roelinka:

Mooi Wim! Goede reis [e-1f3cd]️

• 24 Augustus 2023 - 19:59

Dicky:

Fijne reis! De start was goed!! Heerlijk toeren door de mooie natuur!! Veel plezier!!

Groetjes,

Dicky

• 24 Augustus 2023 - 20:01

Frank Van Den Boer :

Heel goed Wim. Lekker leven. Keep it safe daar, links rijden is behoorlijk wennen. Geniet ervan. Ik kijk uit naar je vervolgverhaal!

• 24 Augustus 2023 - 20:11

Johan Middelkamp:

Hoi Wim , ben je bezig met die trail waar je het laatst over had? Enjoy!

• 24 Augustus 2023 - 20:13

Alphons Haaker:

Jolly good, have fun!

• 24 Augustus 2023 - 20:26

Ruud:

Ik wens je een onvergetelijke tocht. Rijdt voorzichtig.

• 24 Augustus 2023 - 20:37

Harry:

Let op! Je eerste Guinness minimaal 4 uur over doen, dan krijg je van de 20 daarna geen kater! (gehoord van een vriend..)

• 24 Augustus 2023 - 20:43

Klaartje :

Leuk geschreven Wim, geniet van je reis!

• 24 Augustus 2023 - 20:50

Alex A.:

Wim,

Leuk om zo op de hoogte te blijven van je avonturen.

Stay safe, geniet er van!

• 24 Augustus 2023 - 20:56

Carel:

Gaaf [e-1f603] geniet ervan!

• 24 Augustus 2023 - 21:25

Jacqueline :

Leuk lezen weer hoor, geniet ervan en veilige kms gewenst [e-1f340][e-1f340]

• 24 Augustus 2023 - 21:52

Henk De Groot:

Hallo mannen , heel fijn het verslag van de reis . Ik volg jullie graag . Wim Erik

• 24 Augustus 2023 - 22:03

Jaap:

Mooi verslag weer Willem

save trip!

grt. Jaap

• 24 Augustus 2023 - 22:24

Mandy :

Lekker rustig op de camping[e-1f643]

leuk om je weer te volgen. Have fun and drive safe[e-1f3cd]️ met een zonnetje erbij. Lieve groet Theo [e-38] Mandy

• 24 Augustus 2023 - 22:32

Wim Slob:

Veel plezier!

• 25 Augustus 2023 - 07:37

Kees:

Dat klinkt weer als een mooie start van een geweldige reis. Safe trip

• 25 Augustus 2023 - 09:06

Hellen :

Top Wim en Erik. Wederom een mooie reis aan het maken. We reizen graag weer mee.