Op naar het noorden. - Reisverslag uit Mori, Italië van Wim Janse - WaarBenJij.nu Op naar het noorden. - Reisverslag uit Mori, Italië van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Op naar het noorden.

Door: Wim J

Blijf op de hoogte en volg Wim

14 September 2019 | Italië, Mori

Op het gemakje opgestaan in Montoggio, spullen inpakken rond tien uur op pad. Al snel een deviation, een stoplicht pauze van ruim twintig minuten maar pakken de route op richting Bolzano.
Nee, we gaan niet naar Rome. Er zijn mensen die suggeren dat de Paus niet thuis zou zijn. Misschien is dat wel zo maar wij kiezen er voor om van het mooie weer in de bergen te gaan genieten en in die omgeving een paar dagen langer rond te toeren.
Vanochtend was het niet nodig om kronkelwegen op de navigatie in te stellen aangezien er geen enkele weg gewoon recht is. Het lijkt wel alsof alle Italiaanse motorrijders de motor op onze route gaan uitlaten, een drukte van jewelste en schatten in het aantal BMWs en Ducaties toch ruim boven de 250 komt. Aan de andere kant is het ook een goede oefening om wielrenners te leren ontwijken aangezien de andere helft van de Italiaanse mannen op zaterdag op een racefiets denkt te moeten stappen. Na ruim twee uur sturen en schakelen gaat de route over in het vlakke Italiaanse land. Saai en warm maar och tegen enen beginne de eerste heuvels zich aan de zuidkant van het Gardameer alweer te melden. Nog een uurtje of wat lekker slingeren om na ruim 300 kilometer op een boeren camping de tent op te zetten.
De avondmaaltijd is wederom een pizza in een locale tent hier erg vlak bij. Kort en goed weer een mooie motor rij dag en klaar voor een nieuwe. Op naar de Stelvio en zo.