Best een mooi eiland dat Corfu - Reisverslag uit Gouviá, Griekenland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Best een mooi eiland dat Corfu - Reisverslag uit Gouviá, Griekenland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Best een mooi eiland dat Corfu

Blijf op de hoogte en volg Wim

21 September 2017 | Griekenland, Gouviá

Na drie dagen op een bedje aan het zwembad of strand word je toch iets onrustig. Dinsdagochtend een rondwandeling door het pittoreske Gouvia. Een klein dorpje geheel gericht op toeristen industrie dus winkeltjes met souveniertjes slippers, petten, tassen en andere goedbedoelde troep stellen het pittoreske toch iets in een ander perspectief. Gelukkig wel m'n traditionele borrelglaasje, dit keer een van Corfu natuurlijk, kunnen scoren. Die zal er weer mooi bij gaan staan in de glazenkast in de Grote Marktstraat. De wandeling voert ook over het terrein van de Marina haven, waarbij je toch soms het gevoel bekruipt dat je iets niet helemaal goed gedaan hebt. My goodness wat een schuiten, maar goed die lui zullen wel geen BMW R1150GSA bij huis hebben en zowel dan kunnen zij er vast niet een klein maandje mee over de Balkan trekken bedenk ik maar om al mijn jaloezie iets te verzachten. De middag besteden wij toch weer aan het zwembad, al dat wandel geweld doet iets met je lijf. Dus plat in de zon en een boekje erbij. De door buienradar beloofde regenachtige dag bleek in de praktijk gelukkig niet uit te komen zodat er ook nog bij een graadje of vijf- zes en twintig aan het kleurenschema gewerkt kon worden.
Woensdag huren wij een Opel Corsa, bij de eerste stijle helling blijkt dat wij over de 1200 cc versie te beschikken. Dat wordt een leuke dag! In de ochtend trekken we via kleine weggetjes en leuke Corfu dorpjes in noord westelijke richting en drinken koffie in Sidare. De route voert vervolgens langs de noordkant van het eiland en genieten daar van de mooie uitzichten, natuur, olijfboomgaarden, smalle weggetjes, blik op Albanië en stoppen onderweg een paar keer voor de nodige fotomomenten en bezoek van een olijfhout kunstwerken bedrijfje. Voor de lunch keren we terug naar het hotel, all inclusief moet je natuurlijk wel respecteren en sparen daarmee onze portemonnee. De middag in zuidelijke richting via Kerkyra, checken daar de Ferry mogelijkheden naar Albanië aangezien de reis komende zaterdag wel weer verder gaat. Mogelijkheden genoeg. Na een paar keer naar 'the next corner' te zijn verwezen weten we nu ook waar je de benodigde tickets kunt kopen.
Hierna snel naar Achilleion, het kasteel van Sissi en hoewel de huidige toestand van huis en tuin best wel wat aan onderhoud kan gebruiken constateren wij verder dat de dame in kwestie het daar best wel lekker voor elkaar had. Busladingen met toeristen worden aangevoerd terwijl gidsen individuen als ons proberen te misleiden door ons naar een andere kassa te verwijzen om daardoor zelf eerder aan de beurt kunnen zijn om hun kaartjes te kunnen kopen. Wij laten ons niet misleiden, kijken de betrokkenen zonder verder iets te zeggen aan en blijven gewoon in de rij staan, tikken de gevraagde €34 af en bezoeken het kasteel.
Hierna steken wij op het smalste deel van Corfu over naar de westkant en na een kleine vijf kilometer genieten wij daar van de mooie kust en drinken een biertje/wijntje op een geinig dakterrasje bij een ietwat ranzige Griek. Tegen zessen zijn we terug in het hotel, schuiven na het aperitief bij het diner aan en genieten van de muziek en twee dansende Engelse medegasten.
Vandaag is het wisselvallig weer maar ook dan is het koffiedrinken op je bedje aan het zwembad geen straf. Eind van de middag varen we met de Madeleine naar Kerkyra voor de 'koopavond' aldaar. Groet van Corfu

• 21 September 2017 - 12:19

Els :

Klinkt allemaal rot. Hi, hi. Heerlijk genieten maar. Groeten,

Els

• 21 September 2017 - 13:01

Ruud:

Begint te wennen zeker, het weer, de rust en de vrijheid. Veel plezier en geniet ervan. Ik zal Corfu op mijn bucketlist zetten.