Een mooie zondag in Bulgarije - Reisverslag uit Batak, Bulgarije van Wim Janse - WaarBenJij.nu Een mooie zondag in Bulgarije - Reisverslag uit Batak, Bulgarije van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Een mooie zondag in Bulgarije

Door: Wim J

Blijf op de hoogte en volg Wim

10 September 2017 | Bulgarije, Batak

Een mooie zondag met een korte rit in de planning. Ivm de aanstaande temperatuur van 30+ besluiten wij om Sofia rechts te laten liggen. In plaats daarvan laten wij ons adviseren door de Engelse camping baas. Zetten de routes uit in de Garmin. Om zeven uur op en tentje inpakken en ontbijt met een bamisoepje in de mooie ochtendzon.
Rustig beginnen en rijden over de landweggetjes in de prachtige Bulgaarse natuur. Net even voorbij Garbovo zetten we de motorfietsen aan de kant voor een bakkie! De koffie nog niet ingeschonken komt er een Bulgaar op een Yamaha en begint super enthousiast ons in het Engels ons te begroeten. Binnen een paar minuten zullen zijn vriendjes aansluiten waaronder twee met exact dezelfde motoren als waar wij meerijden. De voorzitter van de club rijd ook een 1150 GSA en begint natuurlijk gelijk onze fietsen te keuren! Goed bevonden dus besluiten wij samen door te rijden naar de volgende stop voor een koffie op een gezelligere plek. Tijdens het gesprek komt het monument op de achtergrond te sprake en onze Bulgaarse vrienden leggen ons uit dat de eerste ter gelegenheid was van de overwinning en bevrijding op de Turken. Verder op ligt het vervallen status symbool als overblijfsel uit de communistische tijd. Goede tips dus en besluiten er langs te gaan! Tenslotte hebben we de tijd.
Absoluut geen spijt hebbend komen we rond de klok van vieren op een camping bij een mooi meertje. Dat in combinatie met een aangename 28 graden en een zonnetje geeft een mooi eind van de dag.
Het avondeten doen we een stukje verderop en worden vergezeld door onze Duitse buurvrouw. Kort en goed na heel wat verhalen over en weer bereiden wij ons voor op morgen. De planning is het zuidwesten van Macedonië, Lets go!

• 10 September 2017 - 21:14

Jakob:

Jullie maken ook overal vrienden! Veel plezier samen.

• 11 September 2017 - 07:50

Bjørn:

Bikers onder elkaar altijd goed !

• 12 September 2017 - 19:15

Els:

Klinkt allemaal geweldig! Wij hebben vandaag 45 km gefietst van doorn naar wijk bij Duurstede Amerongen en Leersum! Ook mooi