Van Dresden naar Tsjechië - Reisverslag uit Stanoviště, Tsjechische Republiek van Wim Janse - WaarBenJij.nu Van Dresden naar Tsjechië - Reisverslag uit Stanoviště, Tsjechische Republiek van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Van Dresden naar Tsjechië

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Juli 2016 | Tsjechische Republiek, Stanoviště

Een kleine 35 km naar het centrum van Dresden en wat in de boeken staat is waar. Een prachtige stad met een evenzo mooi centrum. Het fotoshoot momentje en verder richting Tsjechië. Met uitzondering van de stoplichten en verkeersdrukte in de dorpjes worden wij weer getrakteerd op heerlijke motorrij wegen. Om hoog naar beneden, bochten het kan niet op. Over de Tsjechische grens en de navigatie pakt de kortste weg. Hobbels en gaten halen de snelheid er wel uit. Je begrijpt er niets van maar op dit soort geasfalteerde geitenpaden kom je hardlopers, wandelaars, drone vliegkunst beoefenaars en fietsers tegen, wat doen die lui hier. Maar goed gelukkig gaat de weg na zo'n 20 km over in een betere en komt de smile weer op het gezicht! Bordje camping doet ons 30 km voor het dageinddoel besluiten om te stoppen. Een prima camping met restaurant alwaar een heerlijk knoflook brood vooraf en een schnitzel met friet als hoofdgerecht uitstekend smaakt. Aan tafel met twee Nederlandse stellen al bier drinken de avond doorgebracht. Op naar dag acht, Salzburg staat op de kalender.