Tussen Weser en Elbe - Reisverslag uit Sankt Peter-Ording, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu Tussen Weser en Elbe - Reisverslag uit Sankt Peter-Ording, Duitsland van Wim Janse - WaarBenJij.nu

Tussen Weser en Elbe

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Juli 2016 | Duitsland, Sankt Peter-Ording

Had ik al gezegd dat het regende, wel vanaf een uur of vier niet echt veel maar voldoende om de boel zeiknat te hebben. Om acht uur het mandje uit en aan de slag, bij nat weer en met een rustig tempo hebben we twee uur nodig om te wassen, ontbijten, spullen inpakken, de campingeigenaren Silke en Bibo een hand te geven en op pad te gaan voor dag twee. Het viel even niet mee met het oversteken van de Weser. De pont bij Blexen lag er uit aangezien de hele kade in groot onderhoud moest dus op zoek naar een alternatief. Die hadden we in de vorm van de Wesertunnel bij Bremerhaven snel gevonden maar verloren daardoor wel een uurtje of twee ten opzichte van de geplande route! Flexibel als wij zijn gelijk wat waypoints er tussen uit gegooid en de route aangepast. Inmiddels was het zonnetje lekker doorgekomen en maakte de mooie route tussen de Weser en de Elbe helemaal compleet. Na een tocht, met onderweg voor mij vele bekende plaatsnamen, reden wij langs de bijna 3 km lange rij geparkeerde auto's die stonden te wachten voor het Elbe veer bij Gluckstad. Toen wij voor in de rij een plekje hadden bemachtigd duurde het nog slechts een minuut of 5 voor dat wij konden laden. De Nederlandse meneer die met zijn gezinnetje onderweg was naar Denemarken melde mij dat hij toch zeker een uurtje of twee voor deze overtocht in de rij had moeten staan. Onze 5 minuten vielen daarbij helemaal in het niet zal je begrijpen(-:
Eenmaal over de Elbe was het nog een kleine 100 km en na in totaal 259 km kwamen rond de klok van vieren aan in St Peter een populaire badplaats aan de Noordzee kust.
Morgen 340 km in het plan onderweg door het mooie Sleeswijk Holstein naar de Deense grens en de Ostzee kust! Met een straffe zeewind maar en blauwe lucht hoor je ons niet klagen.
Vanavond gaat de bbq aan en gaan we voorbereiden op dag 3!

• 24 Juli 2016 - 18:32

Bjørn:

Dat jullie bij de Elbe veer een 3 km lange rij wachtende automobilisten voorbij reden en vooraan in de rij gingen staan is natuurlijk voor de automobilisten moeilijk te verteren :-) Maarrrrrrrrrr dat is nu eenmaal efficient omgaan met de beschikbare ruimte niet waar ! Enne ze hadden natuurlijk zelf ook met de motor kunnen gaan :-)

• 24 Juli 2016 - 19:36

Joke:

Whahaha, wat zullen ze lullig gekeken hebben in die auto's!!!!

• 24 Juli 2016 - 20:01

Jakob:

Nu al smoesjes bedenken om extra kilometers te mogen maken: de pont lag er uit...... Veel plezier morgen!

• 24 Juli 2016 - 20:53

Maud: